arrow_drop_up arrow_drop_down

Geef je aanbod een pakkende titel

Geef je aanbod een pakkende titel
Je hebt een aantrekkelijk aanbod ontworpen. Nu heb je een goede en aantrekkelijke titel nodig die de juiste bezoeker trekt.

De bedoeling is dat jouw potentiele ‘ideale klant’ jouw aanbod uit je handen rukt. (Figuurlijk dan he).

Het helpt als je een aantrekkelijk naam, een titel hebt voor je aanbod.

Criteria voor een goede titel, naam van je aanbod

  • het trekt de aandacht van je ideale klant;
  • het doet verlangen naar meer;
  • het dekt de lading van je aanbod.

Het trekt de aandacht van je ideale klant

Je weet wie je ideale klant is. Wat de pijn, het probleem is. Het verlangen. Je naam benoemt het probleem, de pijn, het verlangen. En liefst met een oplossing erbij.

Bijvoorbeeld:

vriendelijke marketing aantrekkelijke titel

Maar je kan ook alleen het verlangen plus oplossing doen:

Dan komen we als vanzelf bij punt 2:

De titel doet verlangen naar meer

Het meer wordt vaak opgewekt door drie zaken:

  • specifieke aantallen (favoriet: 5, 7, 10, tegenwoordig alles boven de 25 en niet deelbaar)
  • het woord GRATIS
  • nieuwsgierigheid opwekkende woorden

Dat kan natuurlijk goed in combinatie.

Het woord ‘geheim’ doet het altijd goed om nieuwsgierigheid op te wekken.

Kun jij er nog 5 bedenken?

Op naar het volgende punt:

De naam dekt de lading van je aanbod

Duh, logisch toch?

Ja, maar daarom niet minder belangrijk. Je loopt anders het risico dat lezers snel afhaken omdat je niet waarmaakt wat je belooft. Wat voor jou glashelder lijkt, kan voor anderen wel eens volstrekt abacadraba zijn.

Als ik mijn aanbod over wat je op een website zet noem: Dit zet je op een website

Dan denk ik dat mensen niet echt weten wat ik bedoel. En ook niet denken: O, dit moet ik hebben!

Dus ik ga gauw een betere titel bedenken.

Reactie plaatsen